Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 1.
1. Sǎ se scrie un program care sǎ numere şi să afişeze perechile de numere naturale care nu depǎşesc un numǎr natural n şi care au cel mai mare divizor comun numǎrul d dat.
Ex. Pentru n=20 şi d=5 rezultatul va fi afişat pe ecran sub forma :
Perechile sunt : (5,5), (5,10), (5,15), (5,20), (10,15), (15, 20).
Numărul perechilor este 6
2. Se consideră tabela MFIXE cu structura:
CATEGORIE C10
DENUMIRE C15
NR_INV N6
DATA_INT D – data intrării în gestiune
VAL_INT N10 – valoarea de intrare
VAL_ACT N10 – valoare actuală
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) să se afişeze mijlocul fix cu valoare maximă actuală
d) o listă cuprinzând mijloacele fixe intrate în gestiune într-o anumită perioadă; lista va fi ordonată după numărul de inventar;
e) afişaţi pentru fiecare categorie de mijloace fixe, valoarea actuală totală.
3. Creaţi explicaţii pentru o ilustraţie introdusă de voi într-un document Word ca în exemplul de mai jos:
Acesta este botul câinelui meu Rex |
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 2.
1. Câte cifre comune au două numere cu maxim 9 cifre fiecare, citite de la tastaturǎ ? Afişaţi care sunt aceste cifre.
Ex. Numerele 21343 şi 14513 au 3 cifre comune şi anume 1, 3, 4.
Daca numerele nu au cifre comune se va afisa : Numerele nu au cifre comune.
2. Se consideră tabela MEDICAM cu structura:
DENUMIRE C20
UM N1 – unitate de măsură (1 – tablete, 2 – fiole, 3 – pachete)
PRET N6
CANT N5
DATA_EXP D – data expirării
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) să se afişeze medicamentul cel mai scump;
d) lista medicamentelor care expiră în luna curentă în ordine cronologică;
e) lista alfabetică a medicamentelor şi a cantităţilor totale (fiecare denumire de medicament va apare o singură dată în lista finală).
3. Creaţi într-un document tabelul următor. Veţi utiliza fontul Arial, dimensiune 14.
|
Anul 2004 |
Anul 2005 |
Anul 2006 |
Producţie |
123 |
45 |
4321 |
Servicii |
34 |
123 |
345 |
Comerţ |
345 |
234 |
2376 |
Inseraţi coloana „Anul 2007” şi ştergeţi coloana „Anul 2004”
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 3.
- 1. Să se afişeze şi să se numere cate din elementele unui vector dat de numere naturale (mai mici sau egale cu 30000) sunt numere Fibonacci.
Ex. Dacă se citeste vectorul x=(5, 10, 1, 7, 9, 8, 1, 6, 55, 19) se va afişa:
Sunt 5 numere Fibonacci : 5 1 8 1 55
2. Se consideră tabela ABONATI cu structura:
NUME C20
ADRESA C20
TELEFON N10
NR_IMPULS N6 – număr impulsuri consumate
Se cere:
a) crearea tabelei şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) lista alfabetică a abonaţilor;
d) dacă valoarea unui impuls este 0.2 şi numărul de impulsuri gratuite care nu se taxează este 50, afişaţi lista abonaţilor cu sumele pe care le au de plată;
e) lista abonaţilor cu număr maxim de impulsuri.
3. Scrieţi într-un document Word formula următoare:
x = x0 + v0t – v0t0 + a t2 – att0 + at02
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 4.
1. Se dă un vector cu n elemente numere reale (n<=30) Să se insereze între oricare două elemente alăturate media lor aritmetica (fară a folosi alt vector).
2. Se consideră tabela ELEVI, cu structura:
CLASA C3
DIRIGINTE C20
NUME C20 – nume şi prenume elev
MEDIA_AN N5,2 –medie elev
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) lista alfabetică a elevilor pe clase;
d) să se afişeze elevul cu cea mai mare medie din fiecare clasă;
e) afişaţi număul de diriginţi ai şcolii.
3. Scrieţi utilizând fontul Arial, dimensiunea de 12, spaţierea la 1,5 rânduri, păstrând caracteristicile observabile pe text:
Teoremă |
Funcţia f : [a, b] ® ℝ continuă pe [a, b], este întegrabilă pe [a, b] (afirmaţia aparţine lui Cauchy şi a fost demonstrată de Weierstrass)
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 5
1. Se citeşte de la tastaturǎ un tablou unidimensional cu n elemente numere întregi. Sǎ se afişeze elementul care apare de cele mai multe ori în tablou. Dacǎ existǎ mai multe astfel de elemente , se vor afişa toate.
Ex. Pentru n=8 şi elementele (23, 7, 11, 7, 19, 7, 11, 11) se va afişa rezultatul sub forma :
Elementul 7 care apare de 3 ori.
Elementul 11 care apare de 3 ori
2. Se consideră tabela BURSE cu structura:
NUME C20
CLASA C5
DATA_NAS D
SUMA N6
BURSIER L
Se cere:
a) crearea tabelei şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) pentru un elev existent în baza de date, să se verifice dacă este bursier şi în caz afirmativ să se afişeze valoarea bursei;
d) lista alfabetică a elevilor pe clase;
e) lista sumelor totale pe clase.
3. Creaţi un tabel de 3 linii şi trei coloane ca în exemplul de mai jos şi inseraţi la sfârşitul tabelului încă cinci linii goale:
|
Marian |
Andrei |
Matematică |
10 |
8,50 |
Română |
8,25 |
8,05 |
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 6.
1. Se citesc de la tastaturǎ doi vectori cu elemente numere întregi de dimensiuni n, respectiv m. Sǎ se numere câte elemente din al doilea vector sunt strict mai mici decât toate elementele din primul vector. Dacă nu exista nici un element cu proprietatea dată se va afişa mesajul : „ Nici o solutie. ”
2. Se consideră tabela PERSONAL cu structura:
NUME C20
CNP N13
SEX C1
NAT N1 naţionalitatea (vor fi codificate minim 5 naţionalităţi)
NAVETIST L
Se cere:
a) crearea tabelei şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) numărul total de navetişti pentru o naţionalitate dată;
d) lista alfabetică a personalului;
e) care sunt naţionalităţile cu număr maxim de angajaţi.
3. Inseraţi în documentul vostru o miniatură din Clipart-urile oferite de word. Deasupra desenului plasaţi o cutie de text în care să scrieţi: Bine aţi venit! ca în exemplul de mai jos:
Bine aţi venit! |
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 7.
1.Să se scrie un program care determină toate reprezentările posibile ale unui număr natural ca sumă de numere naturale consecutive .
Ex. Pentru n=50 se va afisa:
50=8+9+10+11+12
50= 11+12+13+14.
Se va afisa: „Nu există soluţii” dacă problema nu are soluţii.
2. Se consideră tabela ALO, cu structura:
NUMEPRE C20
DURATA N3
ŢARA C15
COST N5
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) lista alfabetică a persoanelor ;
d) lista alfabetică a ţărilor către care s-au efectuat convorbiri;
e) lista persoanelor care au durata totală a convorbirilor maximă
3. Creaţi într-un document Word următorul grafic
2004 2005 Anul
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 8.
1. Să se verifice dacă două numere naturale date sunt termeni consecutivi ai şirului Fibonacci.
Ex. Dacă se citesc numerele 55 si 89 se va afişa:
Sunt termeni consecutivi în şirul Fibonacci.
Dacă nu sunt se va afişa un mesaj corespunzator.
2. Se consideră tabela USERI cu structura:
NUMEPRE C20
CLASA C3 – clasa elevului (ex: 9A, 12F, etc)
DATA_NAS D8
CONT C8 – contul de Internet
Se cere:
a) crearea tabelei şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) lista alfabetică a conturilor (cont, elev, clasă, data naşterii);
d) lista conturilor elevilor care au cel puţin 17 ani;
e) lista claselor şi a numerelor totale de conturi pentru fiecare clasă.
3. Creaţi următorul tabel, păstrând caracteristicile acestuia, apoi inseraţi un candidat între cei 2 existenţi. Alinierea în celule este la stânga pentru nume şi la centru în celelalte celule.
Numele şi prenumele |
Note la examenul de Testare naţională |
||
Matematică |
Lb. Română |
Proba la alegere |
|
Antal Ion |
8.50 |
9 |
9.50 |
Barbu Vasile |
10 |
9.25 |
9 |
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 9.
1. Se numesc numere „superprime”, acele numere ale căror prefixe sunt tot numere prime. Să se verifice dacă un număr este „superprim” şi să se afiăeze prefixele numărului dat.
Ex: Dacă se citeşte nr. 239 rezultatul va fi afişat sub forma:
239 este superprim
Prefixele sunt : 2, 23 şi 239
2. Se consideră tabela ELEVI cu structura:
NUMEPRE C20
CLASA C3
ABS_MOT N3
ABS_NEMOT N3
Se cere:
a) crearea tabelei şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) lista alfabetică a elevilor pe clase;
d) lista claselor cu numărul total de absenţe motivate, nemotivate şi total absenţe de pe clasă;
e) lista elevilor cu cel mai mic număr de absenţe nemotivate.
3.Editaţi următoarea formulă :
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 10.
1. Se citesc de la tastaturǎ n numere naturale (n<=30) . Se cere sǎ se ordoneze şirul în ordine crescǎtoare dupǎ numǎrul de apariţii a cifrei 1 în reprezentarea în baza 2 a numerelor. În cazul în care douǎ numere au acelaşi numǎr de cifre egale cu 1 în reprezentarea lor binarǎ atunci ele vor apǎrea ordonate descrescator.
Ex : Dacă se citeşte vectorul ( 5, 4, 3,15,16, 8), dupǎ ordonare trebuie sǎ se obţinǎ (16,8,4,5,3,15).
2. Se consideră tabela ABONAŢI cu structura:
CODA N3 – identifică unic un abonat
NUME C15 – numele abonatului
ADRESA C20 – adresa abonatului
CODR N3 – identifică unic o revistă
TITLU C20 – nume revistă
PRETU N9 – preţ revistă
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) lista revistelor cu preţul minim;
d) actualizarea preţului unei reviste din baza de date, specificată prin cod;
e) lista alfabetică a abonaţilor şi a numărului de abonamente al fiecărei persoane.
3. Editaţi următoarea formulă :
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 11.
1. Se consideră un vector cu n numere naturale nenule (2<=n<=30) .Să se determine c.m.m.d.c şi c.m.m.m.c pentru numerele date.
2. Se consideră tabela CONTIN cu structura:
CONTINENT C15
TARA C15
SUPRAFATA N10
NR_LOC N10
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) actualizarea numărului de locuitori a unei ţări existentă în baza de date, ştiind că populaţia a crescut cu 10%;
d) lista ţărilor ordonate descrescător după densitatea populaţiei (nr. locuitori/suprafaţă);
e) numărul ţărilor din fiecare continent.
3. Editaţi următorul text :
Să se rezolve următorul sistem :
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 12.
1. Se dă un vector de n (n<=50) numere naturale nenule . Să se elimine din vector toate numerele prime (fară a folosi alt vector).
2. Se consideră tabela MAGAZINE, cu structura:
COD_MAG N3
DENUMIRE C20
COD_PROD N3
CANTITATE N5
PRET_UNIT N7
Obs: un produs poate apare de mai multe ori şi la preţuri diferite.
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) lista magazinelor( cod, denumire);
d) să se afişeze produsul cu cantitate maximă;
e) să se afişeze valoarea totală a produselor pentru fiecare magazin.
3. Creaţi într-un document Word următorul grafic, unde primul cilindrul este colorat în albastru, al doilea în galben şi al treilea în roşu, iar anii cu gri :
2005
2007
2006
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 13.
1 Se consideră un vector cu n componente.(n<=30). Pentru o valoare p data (1<p<n) ordonaţi crescator subsecventele formate din primele p, respectiv ultimele n-p elemente şi apoi ordonati întregul vector prin interclasarea celor două subsecvenţe.
2. Se consideră tabela CARTI , cu structura:
COD N3
TITLU C20
AUTOR C20
NR_BUCATI N5
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) să se afişeze numărul cărţilor din tabelă;
d) lista alfabetică a autorilor şi numărul total de volume al fiecăruia;
e) lista titlurilor cărţilor unui autor.
3. Reproduceţi textul următor, aliniat stânga-dreapta (justified) cu caractere TIMES NEW ROMAN de 12, apoi copiaţi-l mai jos cu 2 rânduri şi dispuneţi-l pe două coloane.
Transformările societăţii româneşti din ultimii ani, dezvoltarea şi răspândirea înformaticii, pătrunderea elementelor moderne de comunicaţii şi tehnologii înformatice în ţara noastră, impun o pregătire diversificată a tinerilor în acest domeniu. Disciplina „Tehnologia înformaţiei şi comunicaţiei”, din cadrul ariei „Tehnologii”, trebuie să asigure dobândirea unor cunoştinţe de utilizare a calculatorului si a programelor, de tehnologia înformaţiei şi comunicării la nivel de cultură generală, necesare unor activităţi cu caracter aplicativ utile în mediul în care îşi vor desfăşura activitatea.
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 14.
1. Se dǎ o matrice patratică de ordinul n. Se considerǎ cǎ diagonalele sale împart matricea în 4 zone : nord, sud, vest si est. Se cere sǎ se calculeze suma elementelor perfecte din zona de nord a matricei şi produsul elementelor prime din sud.(zonele nu includ şi diagonalele)
2. Se consideră tabela FIRME cu structura:
NRREGCOM C20 – numărul registrului comerţului
DENUMIRE C20
LOCALITATE C20
TIP N1 – tip proprietate (1 – de stat, 2 – privată)
ADRESA C20 – adresa în cadrul localităţii
Se cere:
a) crearea tabelei şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) lista alfabetică a firmelor;
d) numărul de firme de stat, respectiv private;
e) lista localităţilor în care îşi au sediul cele mai multe firme.
3. Creaţi tabelul de mai jos, utilizând fontul COMIC SANS şi formatarea automată CONTEMPORARY sau una asemănătoare:
LUNI |
MARŢI |
MIERCURI |
JOI |
VINERI |
|
8-9 |
|
|
|
|
|
9-10 |
|
|
|
|
|
10-11 |
|
|
|
|
|
11-12 |
|
|
|
|
|
12-13 |
|
|
|
|
|
13-14 |
|
|
|
|
|
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 15.
1. Sǎ se construiascǎ o matrice A cu n linii si n coloane care sa contina primii n*n termeni din şirul lui Fibonacci. Completarea se va face pe linii.
1 1 2
- Pentru n=3 se va afişa matricea : 3 5 8
13 21 34.
2 Se consideră tabela CARTI cu structura:
TITLU C20
AUTOR C20
EDITURA C20
PRET N6
Se cere:
a) crearea tabelei şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) lista alfabetică a titlurilor pe autori ;
d) lista cărţilor de preţ maxim ;
e) lista autorilor şi a numărului total de cărţi publicate.
3. Creaţi sigla unei firme, ca în exemplul de mai jos:
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 16.
1. Se citeşte de la tastaturǎ un cuvânt de lungime cel mult 20 de caractere, format numai din litere mari. Sǎ se afişeze toate cuvintele distincte ce se pot forma prin eliminarea câte unui caracter din cuvântul dat.
Ex. Pentru cuvântul BINE se vor afişa, nu neapǎrat in aceastǎ ordine, cuvintele : INE, BNE, BIE, BIN.
2. Se consideră tabela ELEVI cu structura:
NRM N3 – număr matricol
NUME C15
CLASA C3
MATERIE C10 – materia la care a participat la olimpiadă
DIRIGINTE C20
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) pentru o materie din baza de date, afişaţi lista participanţilor la olimpiadă la materia respectivă;
d) pentru un elev din baza de date, să se afişeze numărul total de materii la care a participat la olimpiade;
e) situaţia participanţilor la olimpiade pe clase (clasă, materie, numărul elevilor participanţi).
3. Creaţi un titlu ca în exemplul următor:
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 17.
1. Se citesc n (n<=50) cuvinte cu maxim 20 litere fiecare. Sǎ se afişeze cuvintele distincte şi frecventele de apariţie.
Ex. Nr. de cuvinte = 5
Se vor citi cuvintele : magic, tragic, magic, tragic, magic.
Se va afisa : magic cu frecventa 3
tragic cu frecventa 2
2. Se consideră tabela CINEMA cu structura:
CINEMA C15 – nume cinematograf
FILM C25 – film care a rulat în cinematograf
NRSPECT N4 – număr spectatori care au vizionat filmul
PRETBILET N6 – preţ bilet
Se cere:
a) crearea tabelei şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) lista filmelor care au rulat la un cinematograf a cărui nume se citeşte de la tastatură;
d) preţul minim şi maxim al unui bilet la filmele rulate;
e) lista totalului încasărilor pe cinematografe.
3. Creaţi într-un document o listă, utilizând fontul Monotype Corsiva cursiv, dimensiune 12, distanţa între rânduri de 2, ca în exemplul următor:
Substanţele se clasifică în următoarele categorii :
ü Oxizi
ü Baze
ü Acizi
ü Săruri
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 18.
1. Scrieţi un program care citeşte de la tastaturǎ douǎ numere naturale n,m şi scrie în fişierul text „DATE.TXT” toate numerele prime din intervalul deschis (n,m). Numerele se scriu în ordine crescǎtoare, câte 10 numere pe fiecare linie a fişierului, numerele dintr-o linie fiind despǎrţite între ele prin câte un spaţiu.
Ex. Pentru n=87 si m=241, fişierul DATE.TXT va conţine :
89 97 101 103 107 109 113 127 131 137
139 149 151 157 163 167 173 179 181 191
193 197 199 211 223 227 229 233 239
2. Se consideră tabela CAINI, cu structura:
NUMEC C15 – nume câine
RASA C15
PREMIU N1 (valori posibile: 1, 2 sau 3)
CI C8 – seria şi numărul cărţii de identitate a stăpânului
NUME C15 – nume stăpân
JUDET C2 – judeţul de provenienţă a tandemului câine-stăpân
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) lista alfabetică a câinilor care au obţinut premiul 1;
d) numărul total de câini din concurs pe judeţe;
e) rasele de câini cu număr maxim de participanţi.
3. Creaţi un orar ca cel din exemplul următor, utilizând fontul Comic Sans MS, dimensiunea 10, zilele aliniate la centru, iar orele la stânga. Titlul va fi aliniat centrat, italic şi subliniat, cu dimensiunea 16.
Orar
LUNI |
MARŢI |
MIERCURI |
JOI |
VINERI |
|
8-9 |
|
|
|
|
|
9-10 |
|
|
|
|
|
10-11 |
|
|
|
|
|
11-12 |
|
|
|
|
|
12-13 |
|
|
|
|
|
13-14 |
|
|
|
|
|
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 19.
1. Sǎ se descompunǎ un numǎr natural în factori primi, memorând rezultatul sub forma unui vector de înregistrari : fiecare înregistrare va cuprinde doua câmpuri, unul indicând factorul prim, iar celǎlalt puterea la care apare în descompunere.
Ex. Pentru n=1960 se obţine vectorul de înregistrari ((2,3), (5,1), (7,2)) unde primul numǎr din fiecare parantezǎ reprezintǎ factorul prim, iar al doilea reprezintǎ exponentul.
2. Se consideră tabela PERS, cu structura:
NUME C15 – nume elev votant
FORMATIE C15 – nume formaţie
IMPRESAR C15 – numele impresarului formaţiei
NRPCT N4 – puncte obţinute în urma votului
GEN C15 – genul de muzică al formaţiei
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei ;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) numărul de impresari ai formaţiilor;
d) lista formaţiilor ordonate descrescător după punctajele acumulate;
e) numărul total de formaţii pe genuri musicale.
3. Editaţi textul de mai jos, conform specificaţiilor :
Titlul : BOOKMAN OLD STYLE, 16, centru,
Subtitlul : BOOKMAN OLD STYLE, 14, centru, subliniat
Textul: BOOKMAN OLD STYLE, 10, aliniere stânga –dreapta (justified), cursiv
- STRUCTURA UNUI SISTEM DE CALCUL
1.2. Clasificare
Componentele unui sistem de calcul se pot grupa în 3 categorii :
- Software ;
- Hardware ;
- Peopleware.
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 20.
1. Scrieţi un program prin care se citeşte de pe prima linie a fişierului NUMERE.TXT o valoare naturalǎ n (0<n<=20), iar de pe a doua linie n valori întregi (distincte între ele). Sǎ se rescrie cele n valori în fişierul REZULTATE.TXT, în aceeasi ordine, doar valoarea mai mare să fie schimbatǎ cu valoarea mai micǎ şi invers , valoarea cea mai mica să fie schimbată cu valoarea cea mai mare (in toate apariţiile acestora ).
2. Se consideră tabela ELEVI cu structura:
NUME C20 – nume elev
CLASA N1 – nivel elev
CORIGENT L
GEN C1
MEDIE N 5,2 – media generală a elevului
Se cere:
a) crearea tabelei
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) o listă cu numărul de elevi corigenţi pe clase;
d) lista fetelor cu media maximă;
e) lista elevilor cu premiul I pe clase.
3 Creaţi un model de adeverinţă care se eliberează pentru a atesta absolvirea unui curs organizat de şcoala voastră. Pentru numele cursantului folosiţi fontul COMIC SANS, bold, cursiv, dimensiune 14. Pentru tipul cursului, folosiţi fontul ARIAL, dimensiune 14, cursiv. Titlul ADEVERINŢĂ va avea fontul ARIAL, dimensiune 16, bold, centrat. Salvaţi modelul în My Documents, cu numele Model adeverinţă. Veţi păstra caracteristicile observabile pe text:
Liceul …………….
Piatra Neamt Str………………………………
ADEVERINŢĂNr.____ / ______
Se adevereşte prin prezenta că d-l / d-na POPESCU ANA a absolvit cursul Chimie alimentara în perioada _____ – _____. La examen a obţinut nota ____.
Director, Prof. Ionescu Mara
b |
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 21.
1. Se citeşte de la tastaturǎ un numǎr natural n cu maxim 9 cifre. Sǎ se afişeze cel mai mare numǎr care se poate forma cu cifrele distincte ale numǎrului dat.
Ex. Pentru numǎrul 29363, mulţimea cifrelor distincte este {2, 3, 6, 9}, iar numǎrul cerut este 9632.
2. Să se creeze fişierul PECO având următoarea structură:
NR STATIE N, 2, 0 (numărul pompei de alimentare – să fie cel puţin trei)
TIP CARB C, 20 (tipul carburantului: motorină, benzină, benzinăFP – fără plumb)
CANTIT N, 6, 2 (cantitatea de carburant existentă)
PRET_U N, 5, 2 (pretul pe 1 litru, în RON)
VALOARE N, 8, 2
Se cere:
a) crearea tabelei şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) afişează staţiile la care se găseşte motorină;
d) pentru un anumit carburant existent în baza de date, să se afişeze staţia cu cantitatea cea mai mare;
e) ştiind că toate staţiile au avut iniţial aceiaşi carburanţi şi în aceeaşi cantitate, să se determine staţia cea mai solicitată (adică staţia la care s-au făcut cele mai multe alimentări).
3. a) Lansati in executie Windows Explorer. Creaţi un folder cu numele vostru, inclus in folderul ATESTAT de pe discul C:
b) Copiaţi in folderul nou creat fisierele bak din subdirectorul BIN al lui BP.
c) Creati un document care sa contina urmatorul text:
O(n) (liniar) |
O(log(n)) (logaritmic) |
O(nlog(n)) (log-liniar) |
O(n²) (pătratic) |
O(2ⁿ)(exponential) |
O(n!) (factorial) |
1 2 4 8 16 32 |
0 1 2 3 4 5 |
0 2 8 24 64 160 |
1 4 16 64 256 1024 |
2 4 16 256 65536 4294967296 |
1 2 24 40326 20922789888000 26313.1033 |
Tabelul ilustreaza comportarea a cinci din cele mai importante functii de complexitate.
Observati ca functiile de O(n) si O(log n) cresc mai lent decit celelalte, in timp ce un algoritm exponential va putea fi folosit in pratică doar pentru valori mici ale lui n.
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 22.
- 1. Să se verifice dacă un vector dat este o multime (toate elementele vectorului sunt distincte). Dacă nu este mulţime să se transforme acest vector în mulţime.
Ex. Dacă se citeste vectorul x=(1, 2, 9, 4, 2, 6, 5, 1, 20, 3) se va afişa rezultatul sub forma:
Nu este o multime.
Mulţimea este : {1, 2, 9, 4, 6, 5, 20, 3}.
2. Se consideră tabela AUTOTURISME, cu structura:
MARCA C15
PROPRIETAR C15
CAP_CILIND N4
CONS_MEDIU N5,2
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) să se afişeze lista conducătorilor auto care conduc maşini cu un consum mediu mai mic de 6l/100km;
d) să se afişeze autoturismele cu capacitate cilindrică maximă;
e) să se afişeze pentru fiecare marcă de autoturism numărul de automobile din tabelă.
3. Creati pe desktop un folder cu numele vostru.
a) Plasati in folderul creat un icon asociat aplicatiei Paint.
b) Creati intr-un document cu numele vostru, tabelul urmator. Utilizati fontul Times New Roman cu dimensiunea caracterelor 12.
Disciplina |
Ion |
Dan |
Maria |
Ana |
Lb. Româna |
10 |
9.25 |
7 |
6 |
Matematică |
7 |
9 |
6 |
10 |
Lb. Engleză |
8 |
7 |
8 |
8 |
Informatică |
7.75 |
7.75 |
9.25 |
10 |
Inserati inca o linie pentru disciplina Lb. Franceza, iar in partea de sus a paginii centrat, numarul de pagina.
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 23.
1. Scrieţi un program care descompune un număr natural în factori primi şi afişează factorii care au puterea cea mai mare.
2. Se consideră tabela ATV, cu structura:
NR_ATV C10
CLIENT C15
DATA_INC D8
PREŢ_INC N5
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) să se afişeze clienţii care au închiriat maşini în ultima lună;
d) să se afişeze numărul de închirieri din luna curentă;
e) să se afişeze pentru fiecare lună totalul încasărilor.
3. Creaţi pe desktop un icon catre aplicatia Paint. Schimbaţi pictograma asociată.
a) Ordonaţi alfabetic icon-urile de pe desktop.
b) Realizaţi un document Word care să reproduca exemplul de mai jos. Textul utilizează fontul Times-Ro şi dimensiunea 14; titlu bold şi centrat de dimensiune 16.
Contract de
SPONSORIZARE
Cu ocazia desfăşurării Concursului de soft educaţional, organizat de liceul nostru în data de 25 iunie 2002, am fost sponsorizaţi pentru premierea elevilor şi asigurarea bunei desfăşurări a acţiunii de firma _______________ cu suma _______ lei şi urmatoarele obiecte în valoare de _____ lei:
- ______________________
- ______________________
- ______________________
- ______________________
Director, Organizator,
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 24.
Ex. Pentru x=(2,1,3,4,7)
y=(2,3,5,7,9,1)
se va afişa : Reuniunea este : (2,1,3,4,7,5,9).
2. Se consideră tabela MATERIALE, cu structura:
COD_MAT C15
PRET N8
STOC N6 (cantitatea existentă)
NECESAR N6 (cantitatea necesară)
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) să se afişeze materialele pentru care stocul este mai mic decât necesarul;
d) se introduc de la tastatură codul unui material şi o cantitate; să se verifice dacă materialul există în cantitatea cerută şi în caz afirmativ să se afişeze cantitatea rămasă după livrare;
e) să se afişeze numărul de materiale în curs de epuizare (stoc mai mic de 5% din necesar).
3. Creaţi pe desktop un folder cu numele vostru.
a) Copiaţi în acest folder toate documentele Word de pe discul C:, deschideţi primul document şi setaţi-l cu atributul Read-only.
b) Realizaţi un document Word identic cu acest bilet. Inseraţi un subsol de pagina care să conţină ziua şi ora curenta, apoi salvaţi documentul în folderul creat pe desktop şi pe o dischetă.
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 25.
1. Pentru un număr n (n<=15) să se construiasca triunghiurile de numere ca mai jos :
1 n n-1 ……….2 1
1 2 n n-1………2
1 2 3 n n-1…….3
1 2 3 4 n………4
………………… ………..
- n
2, Se consideră tabela CONSILIU cu structura:
PROFESOR C20 – nume profesor
CATEDRA C20 – catedra de specialitate
VECHIME N2 – vechimea în ani a profesorului
PREZENT L (.T. – profesor prezent, .F. – profesor absent)
Se cere:
a) crearea tabelei şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) afişarea pe catedre a profesorilor prezenţi;
d) determinarea numărului de profesori absenţi din fiecare catedră;
e) afişarea profesorilor cu vechimea cea mai mare respectiv cea mai mică.
3. Lansaţi în execuţie aplicaţia Windows Explorer şi creaţi pe discul C: folderul BAC2008.
a) Copiaţi în BAC2008 toate documentele din folderul My Documents care încep cu litera a.
b) Realizaţi un document Word care să conţină urmatorul text, respectând caracteristicile pentru caractere, spatiul dintre rânduri de 1,5 iar titlul “Referat chimie – Modele atomice” să aibă culoarea albastru.
Referat chimie – Modele atomice
- JJ Thomson (1904) a propus un nou model de atom static. Atomul ar avea forma unei sfere încărcate uniform cu (+), iar în interior s-ar găsi electronii astfel încât atomul să fie neutru.
- J Perrin (1901), Lenard (1903) şi Nagaoka (1904) au propus un model dinamic cu sarcinile pozitive concentrate în nucleu şi înconjurate de particule negative. Acest model este în dezacord cu teoria electromagnetică clasică căreia o particulă electrică în mişcare trebuie să emită radiaţii. Energia electronilor va scădea şi ei vor cădea pe nucleu.
- Rutherford prezintă o analogie cu sistemul planetar. După acest model, întreaga masă este concentrată într-un nucleu încărcat pozitiv.
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 26.
1. Să se afişeze toate cuvintele palindromice dintr-un şir de cuvinte care se citesc de la tastatură (un cuvânt este palindrom daca citit invers se obţine acelaşi cuvânt).
Ex. Cuvântul ANA este palindrom.
2.Să se creeze fişierul FRUCTE având următoarea structură:
COD C, 4 (cod fruct)
NUME C, 10 (numele fructului)
CANTIT N, 4 (cantitatea existentă)
FURNIZOR C, 15 (numele furnizorului de la care s-au achiziţionat fructele)
DATA_A D, 8 (data achiziţionării fructelor)
PRET_U N, 3, 2 (preţul unitar la achiziţionarea fructelor)
VALOARE N, 8, 2
Se cere:
a) crearea tabelei şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) afişează fructele ce vor deveni perisabile (au mai mult de o săptămână de la achiziţionare), precum şi cantitatea existentă;
d) pentru un fruct existent în baza de date, specificat prin nume, să se afişeze furnizorul cu cel mai mic preţ la achiziţionare;
e) să se afişeze furnizorul de la care s-a achiziţionat cea mai variată gamă de fructe.
3. Creaţi pe desktop un folder cu numele vostru.
a) Cautati pe discul C un fisier creat in Word, copiati-l in folderul nou creat si vizualizati continutul fisierului.
b) Realizati in Word un document cu numele vostru care sa reproduca textul de mai jos. Textul utilizeaza fontul Times New Roman cu dimensiunea 12.
Rezolvarea ecuatiei de gradul al doilea cu coeficienti reali(sau complecsi) in C
Forma generala: ax2+bx+c=0; a,b,cÎC, a¹0
Rezolvare:
- calculam discriminantul ecuaţiei:
D=b2-4ac;
- daca D>0 ecuaţia are două rădăcini reale şi distincte,adică x1,2Î ,x1¹x2 şi
x1,2=
- dacă D=0 ecuaţia are două radăcini reale şi egale(o radacină dublă), adică x1,2Î ,
x1=x2=-b/2a
dacă D<0 ecuaţia are două răăacini complexe şi distincte(numere complexe conjugate)
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 27.
1. Din cei n elevi cu rezultate deosebite la informatica dintr-o clasă vor fi selectaţi p elevi pentru a participa la un concurs. Afisaţi numărul de posibilităţi de selectare a elevilor.(1<=p<=n<=10)
Ex. Pentru n=4 si p=3 se va afişa 4
2. Se consideră tabela ANGAJATI, cu structura:
CNP C14 (COD NUMERIC PERSONAL)
NUME C20
DATA_ANGAJ D8
DATA_NAST D8
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) să se afişeze pe ecran toţi angajaţii cu o vechime mai mare de 10 ani;
d) să se afişeze angajaţii cu varsta mai mare de 50 ani;
e) să se afişeze pentru fiecare lună numărul de persoane angajate în luna respectivă.
3.Creaţi pe desktop un folder cu numele vostru. Plasaţi în folderul nou creat un icon de tip shortcut către Microsoft Word.
a) Ordonaţi după data icon-urile de pe desktop.
b) Scrieţi în Word textul următor, utilizând fontul Times New Roman CE, dimensiunea caracterelor fiind 14. Salvaţi documentul cu numele vostru în folderul creat pe desktop.
Radăcinile de ordinul n ale unui număr complex
Fie nÎN, n³2 si wÎC,w¹0, w= r(cos t+i sin t) ,tÎs0,2p).
Definiţie:Numerele complexe z care verifica egalitatea zn=w se numesc radacinile de ordinul n ale numarului w.
Teoremă: Radăcinile de ordinul n ale numarului w sunt distincte şi sunt date de formulele:
Zk=
Ele se numesc radăcinile sau soluţiile ecuaţiei zn=w.
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 28.
1. Sǎ se scrie un program care creeazǎ o lista liniarǎ dublu înlanţuitǎ cu n numere reale.(n<=30) Sǎ se insereze între oricare două noduri alăturate ale listei un nod conţinând ca informaţie media aritmeticǎ a numerelor din nodurile vecine.
Ex. Dacǎ în lista sunt memorate numerele 2, 9, 12, 6, 1 atunci în final lista va conţine 2, 5.5, 9, 10.5, 12, 9, 6, 3.5, 1.
2 Se consideră tabela MUNCITORI, cu structura:
NUME_MUNC C20
CODATELIER N2
NUMĂRPIESE N4
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) să se afişeze numărul de ateliere din tabelă;
d) să se afişeze numărul de piese produse de fiecare atelier;
e) să se afişeze muncitorii care au realizat un număr maxim de piese.
3. Creaţi pe desktop un folder cu numele BMP în care copiaţi toate fişierele cu extensia bmp de pe discul curent.
a) Ordonaţi alfabetic fişierele din folderul BMP.
b) Scrieţi textul urmator, utilizând fontul Times New Roman CE, dimensiunea caracterelor fiind 12.
Observaţii:
- Relaţiile lui Viète sunt aceleaşi, adică:
x1+x2=- ; x1x2=
- Pentru ca două numere complexe să fie radăcinile unei ecuaţii de gradul al doilea (cu coeficienti reali) trebuie ca ele să fie conjugate. Astfel, dacă x1=a+bi si x2=a-bi, atunci x1+x2=2a, x1x2=a2+b2 iar ecuaţia corespunzatoare este x2-2ax+a2+b2=0
- Oricare trinom de gradul al doilea se descompune în produs de polinoame de gradul I cu coeficienţi compuşi, adică ax2+bx+c=a(x-x1)(x-x2) unde x1,x2 sunt radăcinile (reale sau complexe) ale ecuaţiei ax2+bx+c=0.
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 29.
1. Se dau n numere naturale cu maxim 9 cifre fiecare. Să se scrie un program care calculeaza ” cifra de control” a fiecărui număr efectuând suma cifrelor sale, apoi suma cifrelor acestei sume etc. pană se obţine o sumă formată dintr-o singură cifră.
Ex. Cifra de control a numărului 1971 este 9 ( 1971 -> 18 ->9).
2. Se consideră tabela CONSULTAŢII, cu structura:
NUME_MEDIC C15
NUME_PAC C15
DIAGNOSTIC C20
DATA_CONS D8
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) să se afişeze numărul pacienţilor consultaţi în luna curentă de un medic existent în baza de date;
d) să se afişeze cel mai frecvent diagnostic;
e) să se afişeze pacienţii consultaţi în luna curentă.
3. În urma unui concurs pentru ocuparea unui post, cei patru candidaţi au obţinut următoarele rezultate :
Nume şi prenume |
Română |
Matematică |
Informatică |
Medie |
Marian |
10 |
8.65 |
7.5 |
8.72 |
Gabriel |
9 |
8 |
8.98 |
8.66 |
Valentin |
7 |
9 |
8 |
8 |
Cerinţe :
a) Creaţi un document Word care va conţine acest tabel respectând stilurile de scriere.
b) Inseraţi un antet de pagină care va conţine numele vostru, numărul paginii şi data de astăzi.
c) Pregătiţi pagina pentru listare : format A4, cu marginile stânga/dreapta de 2cm şi cele sus/jos de 2.5cm.
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 30.
1. Scrieţi un program care să determine cel mai apropiat număr prim faţă de un număr natural n (2<=n<=32000). Dacă sunt 2 nr. cu această proprietate vor fi afişate amândouă.
2. Se consideră tabela CREDITE cu structura:
NUME C20
DATA_C D – data contractării creditului
PERIOADA N3– numărul de luni pentru care se acordă creditul
SUMA N7
Se cere:
a) crearea tabelei şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) lista persoanelor pentru care perioada de creditare s-a încheiat;
d) numărul de persoane care au contractat sume într-o perioadă dată;
e) lista sumelor totale contractate de fiecare persoană.
3. Creaţi un folder cu numele vostru pe Desktop(de exemplu PopescuIon).
- Creaţi un document Word cu numele atestat.doc, salvat în forderul creat anterior, utilizând formatul Arial, 12pt care conţine următorul tabel.
NR |
NUME SI PRENUME |
SEMESTRUL I |
SEMESTRUL II |
||
ABS. |
NOTE |
ABS. |
NOTE |
||
1. | Ionescu Ana | XII:16 | 10/23.XI
9/2.XII |
IV:12,17 | 9/12.III
8/20.III |
2. | Georgescu Camelia | X:23,30 | 8/2.XI
7/3.XII |
III:2,5,7
IV:3 |
7/20.II
15/12.III |
3. | Vasiliu Liviu | X:23
XI:18 |
9/20.X
8/3.XI |
II:2,7
III:6,8,19 |
10/12.II
9/3.III |
2. Să se adauge la document un antet care conţine în stânga data curentă, iar în dreapta textul “Clasa a XII a “.
3. Să se copie folderul în My Documents şi să se redenumească cu denumirea Atestat2008.
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 31.
1. Dându-se o matrice cu n*n elemente, se cere să se formeze un vector, prin parcurgerea matricei sub forma de L. Exemplu : Dacă n=3 matricea va fi parcursaă dupa modelul: a11, a21, a31, a32, a33, a12, a22, a23, a13.
Deci pentru matricea :
1 2 3
4 5 6
7 8 9
Se va afişa vectorul: 1, 4, 7, 8, 9, 2, 5, 6, 3.
2. Se consideră tabela AGENTIE cu structura:
STATIUNE C15 – nume staţiune
TIPC C10 – tip cazare (valori posibile: hotel, vilă, căsuţă)
NUME C15 – nume unitate cazare
NRLOC N4 – număr locuri în unitate
PRETU N8 – preţ loc cazare
Se cere:
a) crearea tabelei şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) lista locurilor de cazare pe staţiuni şi tip de cazare;
d) numărul total de locuri de cazare pe staţiuni;
e) lista locurilor de cazare cu preţul mai mare decât preţul mediu.
3. Lansaţi în execuţie aplicaţia Windows Explorer şi creaţi pe discul C: un folder BAC.
a) Stergeţi definitiv toate fişierele bak din C:\ BP\BIN.
b) Creaţi într-un document cu numele vostru, salvat în directorul BAC tabelul următor. Utilizaţi fontul Times New Roman CE cu dimensiunea caracterelor 11. Stabiliţi formatul A4 al hârtiei şi marginile sus/jos de 2 cm, iar cele din stânga/dreapta de 2.5 cm.
Nr. Crt. |
Numele si prenumele |
Nota |
Media |
|
SGBD |
SO si Editoare |
|||
1. | ||||
2. | ||||
3. | ||||
4. |
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 32.
1. Sǎ se afişeze toate numerele prime de trei cifre care citite invers, sunt tot numere prime. Numerele vor fi afisate pe ecran cate 10 pe fiecare linie cu spaţii intre ele.
Ex. Un astfel de numǎr este 761 (761 este prim şi 167 este tot prim).
2. Să se creeze fişierul RESTAURANT având următoarea structură:
MASA N, 2 (numărul mesei)
CHELNER C, 2 (numele chelnerului care serveşte la masa respectivă)
NR_LOC N, 2 (numărul maxim de persoane la masă)
NR_PERS N, 2 (numărul de persoane existente la masă)
CHITANTA N, 6 (numărul chitanţei, maxim 6 cifre)
VALOARE N,10, 2 (valoarea consumaţiei clienţilor – cu TVA)
Se cere:
a) crearea tabelei şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) afişează mesele ocupate în totalitate, precum şi numele chelnerilor care servesc la acestea
d) pentru un chelner existent în baza de date, specificat prin nume, să se afişeze chitanţa de valoare minimă, precum şi numărul de persoane care au făcut consumaţia respectivă;
e) afişează chelnerul care a încasat cei mai mulţi bani de pe urma consumaţiei clienţilor săi.
3. Creaţi pe desktop un folder cu numele POZE în care copiaţi toate fţsierele cu extensia JPG (sau BMP) de pe discul curent.
a) Plasaţi ca fundal pe desktop o imagine din folderul POZE.
b) Creaţi un document WORD cu urmatorul conţinut:
2.1 SISTEMUL DE OPERARE MS-DOS
2.1.1 Introducere
O scurta istorie a evoluţiei SO MS-DOS poate fi prezentată astfel:
Anul |
Data |
SO |
Observaţii |
1981 | 04.08.81 | MS-DOS 1.0 | |
1983 | 08.03.83 | MS-DOS 2.0 | poate gestiona
|
1988 | 17.06.88 | IBM-DOS 4.0 | poate gestiona
partitii DOS >32 Mb pe hard-disc |
1995 | MS-DOS 7.0 | Windows 95 |
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 33.
1. Scrieţi un program care verifică dacǎ un numǎr natural cu maxim 9 cifre este bine ordonat crescǎtor (cifrele sale citite de la stînga la dreapta sunt în ordine crescǎtoare )
Ex. Numǎrul 2356 este un numǎr bine ordonat crescǎtor.
2. Se consideră tabela CASETE, cu structura:
COD_CASETA N4
NUME_FILM C20
ACTOR_PRIN C20
GEN_FILM C10
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) să se şteargă din tabelă toate filmele HORROR;
d) să se afişeze pe ecran filmele în care actorul principal este RICHARD GERE;
e) să se afişeze genul cu cele mai multe filme.
3. Creaţi pe desktop un folder cu numele vostru.
a) Copiaţi în acest folder toate documentele Word de pe discul C:, deschideţi primul document şi setaţi-l cu atributul Read-only.
b) Realizaţi un document Word identic cu acest bilet. Inserati un subsol de pagină care să conţină ziua şi ora curenta, apoi salvaţi documentul în folderul creat pe desktop şi pe o discheta.
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 34.
1. Se dă un tablou bidimensional cu n linii şi m coloane având componente binare, fiecare linie reprezentând câte un număr natural în baza 2. Să se afişeze numerele în baza 10, fiecare pe cate un rand.
2. Se consideră tabela CALORII, cu structura:
CODALIMENT C4
DENUMIRE C15
NR_CALORII N6
CATEGORIE C10 (LEGUME, FRUCTE, CEREALE…)
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) să se afişeze lista alimentelor descrescător după numărul de calorii;
d) să se afişeze pentru fiecare categorie cel mai recomandat aliment (număr minim de calorii);
e) să se afişeze alimentele cu un numar de calorii egal cu o valoare dată.
3. Creaţi pe desktop un folder cu numele BAC.
a) Căutaţi pe discul C un fişier creat în Word, copiaţi-l pe discheta.
b) Realizaţi în Word un document cu numele vostru care să reproduca textul de mai jos. Textul utilizeaza fontul Times New Roman cu dimensiunea 12.
Electronii gravitează pe orbite circulare sau eliptice, raza atomului fiind de 1Å. Raza atomului fiind de ~10.000 ori mai mare decât cea a nucleului.
Electronii în mişcare circulară pe orbite nu cad pe nucleu datorită forţei centrifuge care echilibrează forţa de atracţie dintre nucleu şi electroni.
Modelul planetar al lui Rutherford explică unele proprietăţi ale atomilor. Rotaţia electronilor în jurul nucleului poate fi considerată ca producând nişte curenţi electrici închişi, echivalând ca un magnet permanent.
Această mişcare explicând comportarea magnetică a materiei.
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 35.
1. Pentru evidenţa depozitelor populaţiei la C.E.C. se foloseşte fişierul text „CEC.IN”, care conţine pentru fiecare persoana trei randuri : pe un rând numele acelei persoane, pe urmatorul rand prenumele acesteia şi pe al treilea rand suma depusă .
Să se scrie în fişierul „CEC.OUT” depunătorii a căror sumă depusă se află între două limite s1 şi s2 date de la tastatură. Fişierul de iesire va contine pe fiecare rând informaţiile despre o persoană – numele, prenumele şi suma depusă – separate prin spaţii.
2. Se consideră tabela CASETE, cu structura:
COD_CASETA N4
NUME_FILM C20
ACTOR_PRIN C20
GEN_FILM C10
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) să se şteargă din tabelă toate filmele HORROR;
d) să se afişeze pe ecran filmele în care actorul principal este RICHARD GERE;
e) să se afişeze genul cu cele mai multe filme.
3. Creaţi pe desktop un folder cu numele vostru.
c) Copiaţi în acest folder toate documentele Word de pe discul C:, deschideţi primul document şi setaţi-l cu atributul Read-only.
d) Realizaţi un document Word identic cu acest bilet. Inserati un subsol de pagină care să conţină ziua şi ora curenta, apoi salvaţi documentul în folderul creat pe desktop şi pe o discheta.
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 36.
1. Creaţi două liste liniare simplu inlănţuite care să conţină în partea de informatie n, respectiv m numere intregi care se citesc de la tastatură. Verificaţi apoi dacǎ cele douǎ liste sunt identice sau nu.
2. Se consideră tabela ACTIONAR, cu structura:
NR_REG N5 – număr registru acţionar – identifică unic un acţionar
SOCIETATE C20
JUDEŢ C15
NUMEPREN C20
NR_ACT N8 – număr de acţiuni la societate
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) lista alfabetică a acţionarilor pe judeţe;
d) lista societaţilor dintr-un judeţ existent în baza de date;
e) lista în ordine descrescătoare a numărului de acţiuni pe judeţele.
3. Creaţi pe desktop un folder cu numele vostru. Plasaţi in folderul nou creat un icon de tip shortcut catre Microsoft Excel.
a) Ordonati dupa data icon-urile de pe desktop.
b) Scrieti in Word textul urmator, utilizând fontul Times New Roman CE, dimensiunea caracterelor fiind 12. Salvati documentul cu numele vostru in folderul creat pe desktop si apoi pe o discheta.
CAP. 3. NUMERE COMPLEXE
3.1 Noţiuni teoretice
Teoria numerelor complexe are un caracter mai abstract decit teoria numerelor reale, deoarece numerele complexe nu reprezinta rezultatul unor masuratori.
Fie 2= x ={(a,b)|a,bÎ }
(a,b)=(a¢,b¢)Û a=a¢
b=b¢
Daca z=(a,b)
z¢=(a¢,b¢), z,z¢Î , definim(pe x ):
- adunarea: z+z¢=(a+a¢, b+b¢)
- inmultirea: z×z¢=(a×a¢-b×b¢, a×b¢+a¢×b)
Definitie: Se numeste număr complex fiecare element al produsului cartezian x , pe care sunt definite operaţiile precedente de adunare si înmulţire.
Preşedinte, Profesori examinatori:
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
BILET NR 37.
1 Se citeşte de la tastatură un număr natural x cu maxim nouă cifre. Să se afişeze toate numerele care se obţin prin eliminarea pe rând a câte unei singure cifre din x, precum şi cel mai mare dintre aceste numere.
Ex: x= 425978
Pe ecran se va afişa: 42597, 42598, 42578, 42978, 45978, 25978
Cel mai mare numar este: 45978.
2. Se consideră tabela VAMA, cu structura:
NR_AUTOM C15
COND_AUTO C15
NR_PERS N2
DATA_TREC D8
TIP C1 (I-intrare E-ieşire)
Se cere:
a) crearea bazei de date şi popularea cu date semnificative rezolvării problemei;
b) vizualizarea conţinutului tabelei date;
c) să se afişeze lista conducătorilor auto care au ieşit din ţară în anul curent;
d) să se determine taxa încasată în fiecare lună;
e) să se afişeze luna în care au intrat în ţară cele mai multe autoturisme.
3. Creati pe desktop un folder cu numele vostru;
a) Plasati in folderul nou creat un icon de tip shortcut catre programul care lanseaza Word.
b) Lansati in executie Word din shortcut-ul creat si realizati urmatorul document, respectând caracteristicile pe care le observati:
Taskbar & Start menu
Pentru a adauga un program la meniul de start sau de programe:
StartàSettingsàTaskbar
Acolo selectaţi opţiunea Start ProgramsàAddàBrowse. Localizaţi programul pe care doriţi să il adaugati şi apăsaţi dublu click pe el . Apoi apăsaţi next şi din nou dublu click pe meniul în care vreţi să apară programul. Scrieţi apoi numele pe care vreţi să îl vedeţi în meniu şi apasaţi Finish.
Preşedinte, Profesori examinatori:
Leave a comment